Αγαπητοί συνάδελφοι,
Σας διαβιβάζουμε αρχείο της ΗΔΙΚΑ με διευκρινίσεις για τη λειτουργία της πλατφόρμας ηλεκτρονικών ραντεβού της, από παρατηρήσεις ιατρών που συνέλεξε καθ' όλο το διάστημα δοκιμαστικής λειτουργίας του συστήματος.
Διευκρινίσεις επί της διαδικασίας ηλεκτρονικών ραντεβού ΕΟΠΥΥ ιδιωτών ιατρών συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ (πλην προσωπικών)
1. H σύνδεση στην πλατφόρμα των ηλεκτρονικών ραντεβού γίνεται μέσω του Portal της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης με τους κωδικούς που ήδη διαθέτει ο ιατρός.
2. Ο προγραμματισμός των ραντεβού, σύμφωνα με οδηγία του ΕΟΠΥΥ προβλέπει διάστημα 2 μηνών ωστόσο το σύστημα επιτρέπει προγράμματα ανά μήνα, βδομάδα ή 15 ημέρες. Τα ραντεβού από το γιατρό μπορούν να δηλώνονται οποτεδήποτε.
3. Ραντεβού μπορούν να κλείνονται είτε από τον πολίτη, είτε από τον ίδιο τον ιατρό. Στην περίπτωση που κλείνονται από τον πολίτη για την ολοκλήρωση της διαδικασίας δέσμευσης απαιτείται η έγκριση ή απόρριψη από τον ιατρό.
4. Η διάρκεια των ραντεβού δεν είναι συγκεκριμένη και καθορίζεται σύμφωνα με τους κανόνες ορθής ιατρικής πρακτικής. Σε κάθε πρόγραμμα μπορεί να διαφέρει π.χ. ένα πρόγραμμα μπορεί να αποτελείται από 15λεπτα ραντεβού και άλλο πρόγραμμα από μισάωρα ραντεβού ή σε ένα πρόγραμμα να περιλαμβάνονται τόσο 15λεπτα όσο και μισάωρα ραντεβού.
5. Τα ραντεβού που κλείνονται τηλεφωνικά θα πρέπει κι αυτά να δεσμεύονται ηλεκτρονικά είτε σε διαθέσιμο στο πρόγραμμα ραντεβού ΕΟΠΥΥ, είτε σε έκτακτο.
6. Τα έκτακτα ραντεβού συνυπολογίζονται στο όριο των 200 ραντεβού και αποζημιώνονται κανονικά, εφόσον έχουν χαρακτηριστεί ως εκτελεσμένα.
7. Για την καταχώρηση εκτάκτων ραντεβού, υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας ξεχωριστού προγράμματος ραντεβού εκ των προτέρων, όπου ο ιατρός μπορεί να ορίσει ενδιάμεσες ώρες μέσα στο ωράριό του για τα έκτακτα, είτε μπορεί – σε εξαιρετικές περιπτώσεις - να δημιουργήσει νέο πρόγραμμα έκτακτων ραντεβού για τη συγκεκριμένη μέρα και ώρα.
8. Όταν πρόκειται για τηλεφωνικό ραντεβού για άυλη συνταγογράφηση, ο ΕΟΠΥΥ ενημερώνεται αυτόματα μέσω του συστήματος για την άυλη συνταγογράφηση συνεπώς δεν απαιτείται κάποια επιπλέον ενέργεια από τον ιατρό. Μπορεί επίσης ο ιατρός να αναγράφει στο πεδίο σχόλια ότι πρόκειται για άυλη συνταγογράφηση.
9. Το σύστημα δεν ελέγχει τη διάρκεια των ραντεβού, αλλά μόνο το πλήθος τους. Η διάρκεια των ραντεβού ορίζεται για λόγους τάξεως και μόνο και ελέγχου του πλήθους. Στο τέλος της ημέρας απλά πρέπει να έχει δηλωθεί το σύνολο των ραντεβού της ημέρας ανεξαρτήτου διάρκειας. Συνεπώς, στο πρόγραμμα ορίζεται μια μέση διάρκεια ραντεβού χωρίς να έχει σημασία αν κάποια ραντεβού διαρκούν περισσότερη ώρα και κάποια λιγότερη.
10. Αναφορικά με το όριο των 200 ραντεβού, ο ΕΟΠΥΥ ορίζει ότι πρέπει ανά μήνα να υπάρχουν διαθέσιμα 200 ραντεβού στους πολίτες ανεξαρτήτως του αριθμού που τελικά θα κλειστούν και πραγματοποιηθούν.
11. Δεν απαιτείται η συμπλήρωση αιτιολογίας όταν ο ιατρός απορρίπτει ραντεβού που έχει δεσμεύσει κάποιος πολίτης.
12. Στο σύστημα υπάρχουν οι εξής δυνατότητες επικουρικά:
i. Αντιγραφή προγράμματος όταν κάποιο πρόγραμμα επαναλαμβάνεται
ii. Μαζικός προγραμματισμός ραντεβού συγκεκριμένου ασθενή όταν απαιτούνται περιοδικές επισκέψεις
iii. Μαζικός επαναπρογραμματισμός ραντεβού μιας ή περισσότερων ημερών σε άλλη ημερομηνία.
13. Τα έκτακτα ραντεβού μπορούν να οριστούν οποτεδήποτε μέσα στη μέρα, είτε μετά το τέλος του ωραρίου είτε ενδιάμεσα στο ωράριο.
14. Δεν υπάρχει έλεγχος στο σύστημα για την πραγματική ώρα που έγινε ένα ραντεβού. Απλά πρέπει να δηλωθεί αν ΠΡΟΣΗΛΘΕ ή ΔΕΝ ΠΡΟΣΗΛΘΕ ο ασθενής οποιαδήποτε ώρα.
15. Όταν ένας πολίτης δεσμεύσει ένα ραντεβού, ο ιατρός θα πρέπει να το αποδεχθεί ή να το απορρίψει έως 24 ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα του ραντεβού οπότε το ραντεβού θα γίνεται αυτόματα αποδεκτό.
16. Για τις περιπτώσεις όπου ένας ιατρός έχει περισσότερα του ενός ιατρεία, υλοποιείται διαδικασία διαχωρισμού προγραμμάτων για το κάθε ιατρείο , επί του παρόντος μπορεί να αναφέρει στα σχόλια για τον πολίτη το κάθε ιατρείο στο αντίστοιχο πρόγραμμα.
17. Υλοποιείται διαδικασία ειδοποίησης του ιατρού κάθε φορά που ένας πολίτης δεσμεύει ένα ραντεβού ώστε να ενημερώνεται εγκαίρως.
18. Εξετάζεται η δυνατότητα δημιουργίας ευέλικτου προγράμματος ραντεβού ωστόσο μέχρι την υλοποίηση προτείνονται τα εξής :
i. δημιουργία διαφορετικών προγραμμάτων με διαφορετική διάρκεια ανάλογα με τις διαπιστωμένες ανάγκες του ιατρείου ώστε να καλύπτονται οι περισσότερες περιπτώσεις
ii. ορισμός μέσης διάρκειας ραντεβού με τυχόν κενό μεταξύ των ραντεβού.
19. Όπως ισχύει πλέον και στην Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση, το σύστημα θα παραμένει ενεργό για 1.5 ώρα συνεπώς δεν θα αποσυνδέει το χρήστη κάθε 10 λεπτά όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα.
20. Ολοκληρώνεται η υλοποίηση για τη διασύνδεση τρίτων λογισμικών που χρησιμοποιούν πολλοί ιατροί με την πλατφόρμα των ηλεκτρονικών ραντεβού της ΗΔΙΚΑ ώστε να μη χρειάζεται οι ιατροί να αποσυνδέονται από το περιβάλλον εργασίας τους.
21. Όταν ένας ασθενής δεν προσέρχεται στο ραντεβού του, τότε επιλέγεται το ΔΕΝ ΠΡΟΣΗΛΘΕ συνεπώς το συγκεκριμένο ραντεβού δεν υπολογίζεται στο όριο και απελευθερώνεται το επόμενο διαθέσιμο στο πρόγραμμα.
22. Ραντεβού που δεν εμφανίζεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ως ΕΚΤΕΛΕΣΜΕΝΟ δεν αποζημιώνεται.
23. Για οποιοδήποτε πρόβλημα – παρατήρηση – πρόταση ο ιατρός μπορεί να απευθύνεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση